Дем’янчик Н.М. – учитель початкових класів Маловисківської
загальноосвітньої школи №4 І-ІІІ ступенів Маловисківської
райдержадміністрації Кіровоградської
області.
Мета: Ознайомити учасників
майстер-класу з здоров’язбережувальними технологіями з стрижнем усіх педагогічних
технологій, спрямованих на зміцнення та відтворення здоров'я учасників
навчально-виховного процесу.
Навчити цінувати власне життя зберігати і
зміцнювати своє здоров'я. Використовувати отриманий досвід у
повсякденному житті.
Сформувати
необхідні знання та навички здорового способу життя. Створити максимально сприятливі умови для
інтелектуального, духовного, морально – етичного, естетичного, фізичного розвитку.
Формувати фізично здорового, психологічно стійкого та духовно багатого
громадянина України.
Виховувати бажання постійно
займатися фізичним удосконаленням.
Обладнання : комп’ютерна презентація,
дидактичний матеріал.
Хід
майстер-класу:
Слайд 1
Рада Вас вітати на
майстер-класі, який називається:
«Здоров'язбережувальні освітні технології у початковій школі»Хочу
розпочати свій майстер клас словами давньогрецького анатома і хірурга Герофіла
він говорив,шо Без здоров'я і мудрість
незавидна, і мистецтво бліде, і сила в'яне, і багатство без користі, і слово
безсиле.
За останні роки значно
погіршилося екологічне становище, що впливає на фізичний стан та ступінь
захворюваності учнів .Вільний час діти все більше проводять за переглядом
фільмів, за комп'ютерними іграми. Зросло навчальне навантаження учнів. Тому
пряме покликання кожного вчителя початкових класів, починаючи з 1-го року
навчання дитини в школі дбати про збереження та зміцнення здоров‘я учнів,
застосовуючи здоров’язберігаючі технології на уроках та перервах. Навчити дітей
цінувати власне життя та здоров’я, як
найбільший дар.
Ми повинні виховати
психологічно, духовно, соціально, фізично здорового учня
Слайд 2
Турбота про здоров’я – це
найважливіший труд учителя. Від життєрадісності, бадьорості дітей залежить їх
духовне життя, світогляд, розумовий розвиток, міцність знань, віра у власні
сили.
В. Сухомлинський
Перед тим, як розпочати
роботу по здоров’язбереженю важливо те, щоб діти усвідомлювали цінність здоров’я тому з цією метою, я проводжу ряд вправ і
хочу їх вам показати.
Слайд 3
«Надувна куля»
Перед вами лежить ось така
листівка надувна куля в цій кулі здійматись до неба будете ви і
поруч сім цінностей. Уявіть
надувна куля підіймається в небо летить над землею навколо вас сяє сонце,
пливуть хмаринки із поданих слів виберіть будь ласка лише п’ять цінностей і положіть у кошик. Куля
почала втрачати рівновагу знижується вам потрібно вантаж який ви загрузили
викинути візьміть два слова вийміть, знову тяжко вийміть ще два слова. Що
залишилося? Здоров’я – це головна цінність.
Слайд 4
Ми з вами проведем. Аромотерапію– це лікування ароматами. Ця
технологія допоможе впродовж дня відчути гармонію тіла і духу. Ми завжди
асоціюємо особливі аромати приміщення, запах дитинства, мами, запах дому,
свіжоспеченого хліба.
Аромотерапія надає мінімальне
навантаження на дихальні органи і при цьому
відразу відчутні позитивні ефекти.
Звичайно, цей нетрадиційний
метод підходить не усім, тому я перед
тим, як запровадити у роботі з дітьми аромотерапію
як профілактичний засіб, провела бесіди з батьками, досконало вивчила загальний стан здоров'я і
спосіб життя кожного учня. І виявилось, що аромотерапія в моєму класі підходить
всім.
Використовую хвойні екстракти,
пари лікарських трав, ефірних масел. Діти дихають олійними парами, які діють
позитивно: м’яти, материнки, евкаліпту, ромашки, кедру, лимону, меліси, лаванди
та ін.
Для підтримки дії
аромотерапії в класі я підібрала комплекс кімнатних рослин
(пеларгонія червона, фіалка, лимон, алоє, хлорофітум ), які виділяють фітонциди
та очищають повітря. У різних дітей засвоєння парів олії відбувається з різною
швидкістю. Здоровій дитині необхідно 3-6 год.
Розуміючи, що аромотерапія –
це незамінний засіб для зміцнення імунної та нервової системи, я поєдную її з
дихальною гімнастикою .
Тому всі в змозі зробити свою
кімнату, дім і свій клас особливим!
Народний досвід і дослідження
вчених довели, що запахи здатні управляти настроєм і працездатністю. Заняття
принесе подвійний ефект, якщо аромат буде підібрано відповідно вимог навчальної
діяльності, тобто стимулюватиме мозкову активність до навчання, концентрацію
уваги.
Випалення ефірних масел також знижує концентрацію патогенних речовин
та мікроорганізмів а також допомагає осіданню пилі. При вдиханні ефірні масла
діють антивірусно, зупиняють збільшення та множення багатьох бактерій.
Слайд 5
Музикотерапію називають
ліками, які слухають. Музикотерапія є однією з інноваційних педагогічних технологій яка ставить перед собою наступні завдання: освітні, оздоровчі, виховні, розвиваючі.
ліками, які слухають. Музикотерапія є однією з інноваційних педагогічних технологій яка ставить перед собою наступні завдання: освітні, оздоровчі, виховні, розвиваючі.
Вона зазвичай використовувується як прийом на уроках художньо-естетичного
циклу і як допоміжний засіб “рятування” від «шкільних стресів» у позаурочні
години. Відомі такі її напрями як
механізми виховного і психотерапевтичного впливу: емоційне активування в
ході уроку; емоційна розрядка або регулювання емоційним станом; розвиток
комунікативних здібностей; підвищення художньо-естетичних потреб; набуття нових
засобів емоційної експресії;формування установок на позитивні відносини з
собою, з колективом, зі світом.
В. Сухомлинський: «Завдяки
музиці в людині пробуджується уявлення про підвищене, величне, прекрасне не
тільки в навколишньому світі, а й в самому собі». Ми можемо
під музику малювати, грати в рухливі ігри, пантоміма, створення віршів, також після
прослуховування музичного твору ми пишемо оповідання, малюємо.
Для збільшення,
зацікавленості в навчанні, зняття втоми, я проводжу вправи для очей .
Зорові тренажери.
Слайд 6
Кольорова терапія-інноваційна методика оздоровлення людини за допомогою використання кольорів.
Кольоромедитація- методика психологічного розвантаження людини.
З самого народження кожного з
нас оточують кольори, що виявляють вплив на організм, нервову систему та
психіку людини. Діти рано починають відчувати колір та підбирати його для
зображення свого настрою. Колір може передавати риси характеру та стан
Навіть кожен день має свій колір і значення:
зелений – понеділок –
задоволення, впевненість;
o червоний – вівторок – життєдайність, всемогутність;
o рожевий – середа – ніжність, добре самопочуття;
o фіолетовий – четвер – схвильованість, тривожність;
o синій – п’ятниця – спокій;
o коричневий – субота – виснага;
o жовтий – неділя – радість, жвавість.
o червоний – вівторок – життєдайність, всемогутність;
o рожевий – середа – ніжність, добре самопочуття;
o фіолетовий – четвер – схвильованість, тривожність;
o синій – п’ятниця – спокій;
o коричневий – субота – виснага;
o жовтий – неділя – радість, жвавість.
Кольоротерапію корисно
поєднувати з повторенням формул самонавіювання на уроках з основ здоров’я, наприклад: „Я дивлюся на зелений колір. Це
колір природи. Він проходить крізь мою шкіру, доходячи до мого серця. Я
насичуюся ним. Я буду здоровим та розумним, буду спокійно приймати незнайоме,
гарно вчитися, пізнавати все нове, сміливо долати перешкоди”.
Тренінг « Я та мій клас»
Графічна вправа «Мої друзі»
Мета: діагностування та
з’ясування проблем у міжособистісних стосунках дитини.
Обладнання: кольорові
олівці, фломастери, папір.
Завдання. Намалюйте
кольоровими олівцями своїх друзів. Можна намалювати їх як людей, а можна у
вигляді тварин, птахів, квітів, дерев тощо.
Рекомендації
педагогу: після малювання потрібно обговорити малюнок з дитиною, запитавши
її, хто тут намальований, чому вона намалювала саме цих дітей? Чому намалювала
їх в певному образі?
Вправа «Фантазія» робота в
групах на уроках з розвитку зв’язного мовлення.
Мета: підняття настрою
та тонусу за допомогою кольорів; розвиток творчої уяви та фантазії.
Обладнання: кольорові
полотна розміром 1м на 1м., червона квітка.
Хід вправи. Учні сідають
біля тканини потрібного кольору і уявляють, що вони, наприклад, на березі моря
чи річки або, тримаючи в руці червону квітку, вони уявляють себе нею. Діти
розповідають про свої відчуття.
Перед вами
лежать квадрати різних кольорів
послухайте музику і виберіть. З яким кольором у вас а асоціюється ця мелодія.
Жовтий – радість
Червоний – всесильність
Чорний – байдужість
Зелений – впевненість
Синій - спокій
Ось в якому стані ви
були слухаючи цей етюд.
Слайд 7
І на завершення Майстер класу
пропоную виконати інтерактивну вправу Сенкан зі словом здоров’я.
Сенкан — це вірш, що
складається з п’яти рядків.
Слово ”сенкан” походить від
французького слова ”п’ять” і позначає вірш у п’ять рядків.
1. перший рядок має містити
слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник)
2. Другий рядок – це опис
теми, який складається з двох слів (два прикметника)
3. Третій рядок називає дію,
пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно це дієслова).
4. Четвертий рядок є фразою,
яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з
приводу обговорюваного.
5. Останній рядок складається
з одного слова — синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність
теми, ніби робиться підсумок.
Слова не повинні
повторюватися, І не повинно бути спільнокореневих слів. Це дуже просто. І до
того ж кожен зможе відчути себе поетом.
Здоров’я
Міцне, безцінне.
Оздоровлюватися, закалятися,
цінувати.
Здоров’я - основна радість життя.
Щастя.
Душа дитини – жовтий соняшник,
До сонця тягнеться щомить,
Та на душі тоді лиш сонячно,
Коли нічого не болить,
Коли дитина загартована,
Здорова й сильна, не сумна,
Тоді наука їй – як золото,
А світ - як казка чарівна.
Плекаймо, вчителі, той соняшник,
Нехай здоровим
він зроста,
Обличчям тягнеться до сонечка,
Корінням – вглиб землі
вроста.
Благополуччя і достатків,
Втілення задумів, мети,
Втілення задумів, мети,
Міцного здоров’я , розкошів і статків,
Щастя і радості завжди.
Щастя і радості завжди.
Анкета
учасника першого (заключного)
туру
всеукраїнського конкурсу «Учитель
року - 2017»
у номінації « Початкова
школа»
1
|
Прізвище, ім’я, по батькові
|
Дем'янчик
Наталія Миколаївна
|
2
|
Дата народження
|
23.07.1970
|
3
|
Домашня адреса з поштовим
індексом
|
м. Мала Виска
вул. Тобілевича 4 б
|
4
|
Мобільний телефон
|
0988390083
|
5
|
Електронна пошта
|
triameda@ukr.net
|
6
|
Освіта (найменування вищого навчального закладу, рік
закінчення навчання, спеціальність за дипломом)
|
КДПУ ім. В. Винниченка 2007 р.
Вчитель початкового
навчання
|
7
|
Стаж роботи:
загальний
|
17 років
7 років
|
педагогічний
|
||
8
|
Місце роботи (найменування навчального закладу відповідно до
статуту), телефон
з кодом, електронна адреса
|
Маловисківська загальноосвітня школа I-III ст. №4
Маловисківської міської ради
Кіровоградської області
05258-5-32-42
osvita-mvrada@ukr.net
|
9
|
Посада
|
Вчитель початкових класів
|
10
|
Кваліфікаційна категорія
|
I категорія
|
11
|
Звання
|
|
12
|
Державні, урядові нагороди,
відзнаки Верховної Ради України, відомчі заохочувальні відзнак(рік нагородження)
|
|
«____»_________2017р. ___________/_____________/
*Формат таблиці не змінювати
Додаток 1.4
Інформаційна картка
учасника першого (заключного)
туру
всеукраїнського конкурсу «Учитель
року - 2017»
у номінації « Початкова
школа»
Прізвище, ім’я, по батькові
|
Дем'янчик
Наталія Миколаївна
|
Місце роботи
|
Маловисківська загальноосвітня школа I-III ст. №4
Маловисківської міської ради
Кіровоградської області
|
Посада
|
Вчитель початкових класів
|
Освіта (найменування вищого навчального закладу, рік
закінчення навчання)
|
КДПУ ім. В. Винниченка 2007 р.
Вчитель початкового
навчання
|
Самоосвіта (за останні 5 років4 очна, дистанційна форма; рік
проходження та найменування освітніх програм, курсів, тренінгів тощо)
|
Дистанційна форма 2015
рік
« Інноваційні
технології в початковій школі»
|
Педагогічний стаж
|
7 років
|
Кваліфікаційна категорія
|
I категорія
|
Звання
|
|
Педагогічне кредо
|
Навчати – це значить знати, куди ти можеш піти і
створити шлях таким цікавим і приваблюючим, що твої учні захочуть іти з
тобою. Стефан Коді
|
Технології, методи та форми, що
використовуються
у навчально-виховному процесі
|
|
Технології:особистісно-орієнтовані, інноваційні, комп’ютерні, ігрові технології. Форми роботи:
фронтальні, кооперативні, групові, колективні, індивідуальні
Методи:
когнітивні, евристичні, інтерактивні, творчі завдання.
Форми роботи: фронтальні, кооперативні, групові, колективні,
індивідуальні.
|
|
Автопортрет «Я – педагог і
особистість»
(у формі есе)
Учитель – людина, яка
може робити важкі речі легкими.
Ральф Емерсон
Учитель творить Людину. Він
впливає на долі людей, країни.
Кожна професія, звичайно ж, має свої особливості. Але всі майстри
мають спільні риси: неординарність особистості, прагнення змінити світ на
краще, віра в учнів, бажання
працювати дуже багато і заради ідеї, відсутність страху перед визнанням своїх помилок. Школа це світ зі
своїми законами, які не можна
порушувати. Адже оцінювати тебе будуть
упереджені та суб'єктивні судді - не колеги і
навіть не батьки, а діти. І судять діти часом
жорстоко, адже лише вони відчувають безпомилково - любов до
себе. Отже, для того, щоб
сформувати свою особистість, потрібно постійно розвиватися і самовдосконалюватися, шукати те,
що приносить радість, бути щирим
і поважати інших.
Говорять, що на
помилках учаться, і я робила свої помилки,
які стали корисним досвідом. Були перешкоди, невдачі, які зараз здаються такими мізерними. Я живу сьогоднішніми справами, постійно планую майбутнє, та іноді, озираюся назад, щоб ще
раз зробити висновки зі свого
минулого. Одна Австрійська письменниця говорила ,що від лікарів і вчителів зазвичай вимагають дива, але якщо
диво здійснюється – ніхто
не дивується. Дивується лише вчитель
коли бачить ким став її
учень чого досяг. Аналізуючи свою роботу, розумію, що з одного боку
знаю достатньо, а з іншого - ще багато
чому належить навчитися, багато чого
зрозуміти. Я до цього готова,
бо люблю свою професію. Щоб вчити, потрібно постійно вчитися самій.
Учитель - це не
професія, це особлива місія, особливий склад душі й
розуму, це відповідальність, самовіддача, терпіння, примножені знаннями, майстерністю, творчим потенціалом.
Я щаслива, бо у мене є
можливість знову і знову пізнавати цей незвичайний світ разом зі своїми
учнями виховувати працьовитого, мудрого, інтелігентного українця – Людину.
Нема жахливішої роботи, ніж учительська,
Нема виснажливішої роботи, ніж учительська,
Де нерви паляться, неначе хмиз сухий,
Де серце рветься
в шепоті і чаді
Але нема прекраснішої миті,
Коли із твоїх
рук, Учителю,
Іде у світ Людина –
На краплю світ
людніє.
Іван Драч
|
|
|
|
Посилання на персональний
Інтернет-ресурс (за наявності)
|
http://demianchyk.blogspot.ru
|
*Формат таблиці не змінювати
Немає коментарів:
Дописати коментар